Territorial Vallès Oriental-Baix Montseny

Mariona Pascual CUP Sant Celoni / Imatge: PobleLliureVO

COMUNICAT DE PREMSA

ASSEMBLEA D’ELECTES DEL VALLÈS ORIENTAL

La CUP ha exigit aquest cap de setmana que s'acabi amb l'ús de la dona com a objecte sexual als esdeveniments públics com és el cas dels grans premis de Fórmula 1 i MotoGP al Circuit de Barcelona-Catalunya, una cosificació de la dona que s'ha tornat a veure aquest cap setmana. L'exigència es fa encara més palesa tenint en compte la responsabilitat directa que tenen les administracions públiques en aquestes instal·lacions.

Més de 1.700 hectàrees del massís del Montseny deixen d’estar protegides a causa d'una sentència del Tribunal Suprem que declara nul de ple dret el Pla Especial del Parc del Montseny de 2008. Arran d'això, la norma vigent de protecció retrotrau a 1977.

La CUP considera que el Pla del 77 és un instrument obsolet i que cal la màxima urgència per elaborar i aprovar el nou decret de Declaració del Parc Natural del Montseny. Així com l’estudi d’impacte ambiental estratègic, que atribueixi la gestió del Parc Natural del Montseny a les Diputacions de Barcelona i Girona.

Cartell NO ÉS NO CUP Mollet

Mercè Solé, portaveu de la CUP de Mollet, ha explicat que la campanya, #NO ÉS NO, que comptarà amb diferents accions informatives i distribució de diferents materials, pretén “fer de la festa un espai que potenciï les relacions no sexistes, respectuoses i igualitàries i la corresponsabilitat comuna i que eradiqui les actituds sexistes i discriminatòries, per a les quals ni el consum de l’alcohol, ni altres circumstàncies, poder ser mai excusa”.

La CUP-CC ha formalitzat aquest dilluns 16 de gener el recurs contenciós administratiu contra la macro-operació urbanística coneguda com a Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit de Barcelona-Catalunya. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha acceptat a tràmit la demanda interposada contra el projecte urbanístic de 574 hectàrees que la Generalitat planeja al centre del Vallès Oriental, a cavall dels municipis de Granollers, Montmeló i Parets del Vallès.

Us convidem a la presentació del llibre de Lluc Salellas i Vilar; No t'espanti aquest vent. Reflexions per a una esquerra del s.XXI.

Foto: La Directa || Gorka leiza

Dilluns vinent, 16 de gener, al matí la CUP-Crida Constituent presentarà les proves, al·legacions i informes per al contenciós administratiu que s'ha interposat contra el Pla Director Urbanístic del Circuit de Catalunya.

Des de la CUP donem ple suport al posicionament de rebuig de la CSM, però alhora volem recordar que aquesta és una obra que el seu promotor,  l’Ajuntament de Montseny, pretenia enllestir durant l’any 2014 saltant-se la legislació ambiental. Gràcies a la mobilització popular i a la pressió tècnico- jurídica de la CSM dos anys després ja ningú pot defensar l’asfaltatge de la totalitat de la pista forestal i ha quedat en evidència la seva manca de justificació.